АВТОСАЙТ

Форумът на българските неспециалисти
Дата и час: Сря Апр 16, 2014 4:00 pm

Часовете са според зоната UTC




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: Чет Авг 27, 2009 4:36 pm 
Offline
Администратор
Аватар

Регистриран на: Пет Авг 21, 2009 4:03 pm
Мнения: 444
Дюзата в бензиновият двигател, служи за точно дозиране на горивото, необходимо за нормалната работа на двигателя, на всички режими..

Съществуват основно, два типа впръскване.

С една обща дюза, която захранва всички цилиндри, тази система се нарича, едноточково впръскване (Моно инжекция.)
Другата разновидност е многоточково впръскване, (Пълна инжекция) при нея, пред всеки цилиндър, има монтирана дюза, която захранва даденият цилиндър..

На тази схема е дадено принципното устройство..
Прикачени файлове:
injector02.gif
injector02.gif [ 15.53 KiB | Прегледано 2559 пъти ]


Принципът на действие е следният.

На дюзата се подава, определено налягане, налягането е много добре стабилизирано, когато дюзата е затворила, котвата и е запушила отвора, и горивото не може да премине, в точно определен момент, от блока за управление, на дюзата и се подава управляващ сигнал, навитата бобина в нея създава електромагнитно поле, което притегля котвата и я отваря, горивото започва да излиза през 1 или няколко точно калибрирани отворчета (0.1 мм в диаметър)
Дюзата, работи съвсем за кратко време, (12 милисекунди, 30 милисекунди) времето на впръскването се управлява от контролнят модул, който преди да сформира продължителността на впръскване, взима под внимание информацията от няколко датчика...
От температурният датчик, от датчика на количествата на засмукваният въздух, от потенциометъра за позицията на клапата.

По същество, инжекторите се различават по няколко работни параметъра.

Работно налягане.
Това е нормалното, работно налягане на инжектора.
това налягане при различните марки системи, варира в различни граници, но е от 1-1.5 атм. при моноинжекциите и 2-3 атм. при пълните инжекции.

Съпротивление на намотката.
Съпротивлението, е много важен параметър, цялата система е разчетена според него.
По същество, инжекторите, се делят на, нискоомни 1.2-2.2-3 ома високоомни от 15 ома нагоре.

Дроселиращ отвор.
Всъщност, отпред на инжектора е монтирана една тапичка на която са пробити един или няколко много миниатюрни отвара.
Тези дроселиращи отвори, служат за по добро разпръскване на горивото от една страна, но от друга, ограничават количествата гориво за един цикъл (Отваряне и затваряне на дюзата).

Чуствителност на котвата..
Това е грубо казано, амперите необходими да задействат (Да повдигнат) иглата..
Колкото тези ампери са по-малки, толкова по-добре..
Но всяка система си е разчетена за дюзите си, не се опитвайте да разменяте..

Резонансна честота на котвата.
Котвата си е трептяща система, както всяка трептяща система, при определена честота се получава (висене) или резонас.

При явлението Висене, периода на честотата е по-висок от времето за връщане на котвата (иглата на дюзата) по този начин иглата "виси" във въздуха, и не може да затвори.
Реално на работеща дюза не може да се постигне висене, но задрала или залепнала, или трудна подвижна игла, може да накара при средни обороти да зависи..

Резононс на котвата..

Когато периода на честотата, съвпадне със собствената честота на иглата, се получава резонанс.
резонанса е много гадно явление, дюзите започват да чукат силно.
Проблема не е толкова в шума, а колкото да по голямото износване на дюзата..
При много хлабави игли, настъпва много по лесно резонанс, горивото вътре погася амплитудата до някаква степен.
Не съм я мерил, не ми се правят лабораторни установки в нас, но тя настъпва към ниските и към средните оборати най вече..

_________________
-----------------------------------------------------
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пет Авг 28, 2009 1:53 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Авг 22, 2009 12:31 pm
Мнения: 325
Колега откъде я изкопаваш тази информация чак ти завиждам , помогни нещо
за комънрейлите че е много зле работата :roll: :roll: :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Юни 14, 2010 12:19 am 
Offline

Регистриран на: Съб Авг 22, 2009 12:31 pm
Мнения: 325
Браво когато търсиш резонанс дюзи в гугъла сме на първо място :lol: (май човек ако иска да научи нещо го търси при неспециалистите :lol: )Та колега бях забравил за тая тема и ако искаш събери и моите писания в една тема :roll:
А за резонанса да го обсъдим подробно щото ми е интересно да разбера как комутатора на дитекс намира сам резонансната честота или е някъква илюзия,защото русите не са го направили пък ни ша излезем по големи майстори на изтребители дейба :lol: :lol: :lol:
(извинете ама съм малко малоумен та не го схващам тва с резонанса) :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Юни 14, 2010 12:46 am 
Offline
Администратор
Аватар

Регистриран на: Пет Авг 21, 2009 4:03 pm
Мнения: 444
Рангеле :D Дюзата е трептяща система, тоест тя има трептящо тяло, а когато едно тяло трепти то си има собствена резонансна честота на трептенето...
Или честота на собственото си трептение..

Резонанс

По какво се познава че една система е в резонанс, много просто: енергията влага в даденият розонатор спада повече от 2 пъти при настъпването на явлението резонас.......

А какъв е резонанса при дюзите, не съм ги мерил чесно, но при нова дюза би трябвало да е далеч от работната честота...

Не така стои въпроса обаче със газовите инжекции, още се сещам как една инжекция бардолини забиваше при около 3500 оборота не можаха да я оправят никъде, ние остановихме че изпадат в резонанс дюзите разтегнахме пружинките малко и всичо се оправи..

_________________
-----------------------------------------------------
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Юни 14, 2010 12:56 am 
Offline
Администратор
Аватар

Регистриран на: Пет Авг 21, 2009 4:03 pm
Мнения: 444
rangel1 написа:
А за резонанса да го обсъдим подробно щото ми е интересно да разбера как комутатора на дитекс намира сам резонансната честота или е някъква илюзия,защото русите не са го направили пък ни ша излезем по големи майстори на изтребители дейба :lol: :lol: :lol:
(извинете ама съм малко малоумен та не го схващам тва с резонанса) :roll:



Дитекс няма да ги хванеш така лесно в лъжа... :P :P

Само ме съмнява как от 4 дюзи на всяка една намира резонансната честота, това е малко невъзможно или трябва да са с доста близка резонансна честота...

http://e-fizika.hit.bg/uroci/r4_u2.htm

_________________
-----------------------------------------------------
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Юни 14, 2010 1:44 am 
Offline

Регистриран на: Съб Авг 22, 2009 12:31 pm
Мнения: 325
Значи ако се следи тока в управляващия транзистор при резонанс на ижектора би трябвало да падне на половина и отам преценява че резонира :idea:
Браво бе тва е яко и ако са направили отделни управляващи транзистори значи без проблем може да лови реалния резонанс на всяка дюза :roll:
Знам си аз че в тая държава има умни глави ама кой да ги цени :lol:


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
POWERED_BY
Хостинг