АВТОСАЙТ

Форумът на българските неспециалисти
Дата и час: Съб Юли 26, 2014 11:10 am

Часовете са според зоната UTC




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 17, 2009 4:56 am 
Offline
Администратор
Аватар

Регистриран на: Пет Авг 21, 2009 4:03 pm
Мнения: 444
Скоростна кутия автоматик.

Първо трябва да знаете, за негативните и позитивните страни, преди да решите да притежавате кола, с автоматична скоростна кутия.

Някой от негативните страни са..

Хидротрансформатара, няма капацитет колкото съединителя, тоест той постояно приплъзва, и част от мощноста на двигателя, отива във вид на топлина.
Тоест като цяло, автоматичните кутии, имат по-нъсък коефицент на полезно действие, от там идва и по висок горивен разход, от колите на който са оборудвани с механични кутии.

Другото което е, представляват много по сложна система, много по-трудна за ремонт и обсужване, със скъпи консумативи и части.

Позитивни страни..

Много, много лесно, изкючително лесно за управление, просто разтоварва водача от, съединители, избор на предавки, постоянно ръчкане на лоста напред-назад.

Хора които са карали автомотични кутии, не искат повече да се качат на друга, това е нещо като наркоманията, за това неща да опитвам, то щото да опиташ един път, после цял живот ще си зависим :lol: :lol: няма да признаваш друга кола освен автоматика...



Все пак! автоматите са надежни агрегати, но има някой процедури по прегледа, който трябва да се направят, за да се останови в какво състояние е кутията, понеже един ремонт на такава кутия надхвърля 3000 лева.

Първо какво трябва да направим..

Отваряме предният капак, оглеждаме хубаво AT да няма течове на хидравлично масло, особено от долу където е хидротрансформатора "Където обичайно е мястото на съединителя" ако тече от хидротрансформатора, означава отваряне на кутията, смяна на симеринги, или целият хидро-съединител, което е много пари.

Запалете двигателя, като преди това сте установили лоста в положение паркинг P (виж приложение 2)

След старта на двигателя, се заслушайте за странни звуци, идващи от към кутията, разни чукания, кликания, и чаткания от кутията не са желани..

Измерете нивото на маслото ако има пръчка, при 80 процента кутиите се мерят при ЗАПАЛЕН! двигател, понеже работното ниво е по-ниско, вижте на конкретният модел как го дават..


Ако харесвате колата, и нямате намерение да си губите времето, и това на продавача, излезте на пробно кръгче.

Препоръчвам, градско каране и каране по магистрала, за да се види как ще се държи при всички режими на работа..
Автоматика се дава на полужение D "Карай" и се подава плавно газ, слуша се при потеглянето дали ще се чуват разни звуци, дали ще има придърпвания..
После на някой кръстовище се подава малко повече газ, да изтегли колата, забележете как сменя предавателните отношения,
това не са точно предавки, понеже вътре се превкючват по определен начин набор от планетарни механизми, който са по-скоро степени, отколкото скорости, в чистият смъсъл на думата.
Проверете при натоварени режими как сменя степените, трябва да тегли яко напред без дупки в изтеглянето, ако в някой предавателно отношение, двигателя вдигне обороти, но колата не набира скорост, става въпрос за износени, ленти или спирачни дискове в някой планетарна предавка, тоест не купувайте тая кола.

Излезте на магистралата, вижте как ще се държи, при оулвердрайф и хайдролок "Повишаваща-Хидро заключване на хидротрансформатора".
Сега ще ги обесня и тея понятия, оулвърдрайв, е предавката която повишава движението, тоест ако на двигателният вал имаш 3000 оборота, на изхода от скоростната ще имаш повече обороти, нещо като пета предавка. В града не е подходящо да пробваш колата при такива условия, защото оулвердрайф се включва при високи скорости, опасни за градско движение..

Хайдролок , това е система, която над опледелена скорост, закючва хидротрансформатора, и капацитета на кутията става както на механична предавателна кутия, понеже няма фрикция, само при едни определени условия, за жалост, при постояно движение, тоес в градско движение няма как да стане, но за извън града и за магистралата, е прекрасно измислено..

След тест ръна, огледайте пак всичко, да няма течове на масло от кутията, да няма силикон намазано, изкарайте малко масло от щеката "ако разполага с такава" вижте маслото дали не мирише на изгоряло, тоест на опечено пиле с пържени картофи, ако мирише на изгоряло, в кутията преплъзват спирачни ленти или дискове, тоест кутията е за ремонт, или за нова...





Приложение 2
Някой от положенията на лоста.

P Паркинг положение, само там се пали, то само там върти стартера, при паркинг положение, един чоп влиза във валовете, и колата не се мести.
N Неотрал, колкото и да даваш газ колата няма да тръгне, но вече чопа се вади, и може да върви по инирция
D Д не е директна, а е драйф, тоест карай, това е нормалното работно полужение на лоста.
3 Ограничава автоматиката на вкючващият механизъм до 3та степен..
2 Ограничава автоматиката на вкючващият механизъм до 2та степен..
1 Ограничава до 1та степен, при това положение на лоста, се фиксирва само най бавната предавка, колкото и газ да даваш няма превкючи, това е за движение по стръмни участаци от пътя.
R Заден ход.

_________________
-----------------------------------------------------
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 18, 2009 4:28 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Авг 22, 2009 12:31 pm
Мнения: 325
Общо взето не си купувайте автоматици на старо че ще има много рев и сълзи ;) ;) ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 18, 2009 5:16 pm 
Offline
Администратор
Аватар

Регистриран на: Пет Авг 21, 2009 4:03 pm
Мнения: 444
rangel1 написа:
Общо взето не си купувайте автоматици на старо че ще има много рев и сълзи ;) ;) ;)


Абсолютно!!


Забравих да спомена, пълна смяна на цялото количество масло + промивка се сменя само на специален стенд, с изливни пробки не става нищо :lol: :lol: .

Можете да отворите ламаринените капачки на смененият филтър, да погледнете съдържанието на твърди частици, наличието на много твърди частици в филтъра е нежелателно..

Другото което е че имайте предвид че..

Автоматика се експоатира само с маслата предписани от завода!

Автоматика не се дърпа както обикновенна кола, двигателя когато работи една помпа качва постоянно налягане, без тази помпа автоматика се скапва за неопределено бързо време!
Такава кола се придвижва само на платформа!

Автоматика в никакъв случай не се пуска по инерция, с неработещ двигател!

Ако маслото в кутията почне да мирише на пържени картофки, викайте свещенник да освети кутията скоро ще предаде богу дух, и ще отиде в рая на скоростните кутии ако е служила дълго вярно..

Опити да се "съживят" подобни заминаващи си кутии, е меко казано невъзможно, естественно има "майстори" които "всичко" оправят и се захващат с такива, после и клиента страда и майстора страда, после клиентите реват по форумите как майстора ги е прекарал и им е взел много пари без нищо да е направил..

Внимание! Смяната на 1-2 спирачни ленти и няколко симеринги, не прави кутията нова и не и връща първоначалният и русурс..
Имайте го предвид това когато ви продават кола с отремонтирана кутия, или когато очаквате вашата да бъде отремонтирана от някой "майстор"



Имайте предвич че...
Заводите предписват смяна на почти цялата кутия, да не казвам направо цялата което е невъзможно скъпо.

_________________
-----------------------------------------------------
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
POWERED_BY
Хостинг